Versenyen kívül, éjfél után mutatták be Cannesban Gaspar Noé (képünkön) Love című filmjét, mely több mint erotikus, de a kritikusok szerint p@rnófilmnek is rossz. A közönség állva ünnepelt a vetítés végén, a kritika nagyon lehúzta a 3D-ben forgatott, tömény szexjelenetekkel tarkított filmet.
Óriási érdeklődés mellett mutatták be csütörtökre virradó éjjel Gaspar Noé argentin rendező 3D-ben készült Love című filmjét a 68. cannes-i fesztiválon. Jóllehet a pornográf szerelmes filmet megtapsolták a vetítés végén, az első kritikák iróniával kezelik “az idei fesztivál leggyengébb” alkotásának szexjeleneteit.
Az éjfél után kezdődő, versenyen kívüli díszbemutatóra várakozva már a vetítés előtt egy órával több mint 2 ezren álltak sorban a fesztiválpalotában. Miután nem jutott mindenkinek hely a 2600 férőhelyes Lumiere-teremben, több tucat meghívott vendég felháborodottan távozott.
A fesztivál történetének egyik legnagyobb botránya volt 2003-ben a Párizsban élő argentin rendező Visszafordíthatatlan című versenyfilmje, amelyben 13 percen át erőszakolják meg a Monica Bellucci által játszott főhősnőt. A vetítésről akkor tucatjával távoztak a felháborodott nézők, mintegy húsz ember elájult, többen idegrohamot kaptak, miközben a kritikusok egy része egekbe emelte az alkotást.
A 3D-ben készült Love viszont nem sok helyet hagy a képzelőerőnek a közelről filmezett pornográf jelentek mellett.
A történet főhőse Murphy, egy filmrendező, aki a legnagyobb titokban éli meg két éven át élete legnagyobb szerelmi és szexuálisan szenvedélyes történetét Electrával. A rendező a szerelmi lét testi formáját kívánta megmutatni a vásznon, szerinte a 3D-nek köszönhetően a néző a főhőssel és melankolikus állapotával teljesen azonosulni tud.
Évek óta szerettem volna egy olyan filmet forgatni, amely egy szerelmes pár szenvedélyét mutatja meg, fizikai és érzelmi szélsőségeivel együtt – mondta az 51 éves rendező Cannes-ban. – Ez egy kortárs melodráma szexjelenetekkel, áthágva azt a nevetséges szabályt, miszerint egy klasszikus filmnek nem illik egyértelmű szexjeleneteket bemutatnia. Én azt akartam filmezni, amit a filmművészet ritkán mer, kereskedelmi vagy törvényi okokból – tette hozzá.
A 12 évvel ezelőtti botrány most nem ismétlődött meg, a vetítés végén hajnali 3-kor a nézők ovációval, állva ünnepelték a rendezőt, a közösségi oldalakon viszont az első bejegyzések nagyon lehúzták az alkotást, hasonlóan az első, reggel megjelent kritikákhoz.
A BBC szerint a film még egy p@rnófilmhez sem hasonlítható, mert azok párbeszédeinek színvonalát sem éri el. Romain Burrel, a francia Les Inrocks filmkritikusa szerint a p@rnó nem mindig olvasztható be a filmművészetbe. A Le Figaro című francia lap szerint kínosan hat a p@rnófilmre erőltetett szerelmi szál. A brit Guardian szerint a film abszurd, rosszak a színészek és feleslegesen túl van magyarázva a történetet.
Hogy a közönségnek, vagy a kritikusoknak van-e igaza, azt mi is eldönthetjük, mivel a Love a magyar mozikban is bemutatásra kerül.
Forrás: MTI 2015.