Jean-Paul Salomé újra vígjátékkal jelentkezik

Húsz év után újra komédiát forgatott Jean-Paul Salomé, akinek Körberajzolva című krimivígjátékát csütörtöktől játsszák a magyar mozikban. A francia rendező az MTI-nek elmondta, hogy a film ötletét egy gyilkossági ügyek felgöngyölítésében részt vevő színészekkel készült interjú adta.

Je fais le mort -Körberajzolva

Jean-Paul Salomé legutóbb 1994-ben rendezett vígjátékot Lányok fegyverben címmel. Azóta készített életrajzi és történelmi drámát, misztikus- és tévéfilmet, nevéhez fűződik a Kaméleon, az Arsene Lupin és a Belphégor – A Louvre fantomja című alkotás.

Legújabb filmjének főhőse, a negyvenéves Jean végső elkeseredésében bizarr munkát vállal: rendőrségi helyszínelésen holttesteket alakít az Alpok 1100 méteren fekvő síparadicsomában, hogy segítse a nyomozók munkáját egy gyilkossági ügy megoldásában. A rendező az MTI-nek elmondta: a Körberajzolva ötlete a Libération című újság egyik interjújából támadt.

A szezonon kívüli, alvó alpesi falu, Megéve, azért bizonyult ideális forgatási helyszínnek, mert a havas táj – akárcsak a Twin Peaksben vagy a Fargóban – vizuálisan is megadja azt a furcsa hangulatot, amely segíti a humor és a krimiszál kibontakozását – hangsúlyozta a rendező.

Mint elmondta, a főszereplőt alakító belga színész, Francois Damiens vicces, és érdekes a mozgáskultúrája – olyan “mint egy elefánt a porcelánboltban” -, amely pont egy ilyen szerepben, amikor halottat kell játszani egy bűntény rekonstrukciójához, kifejezetten érdekes volt.

A többi színészt, köztük a női főszereplőt, Géraldine Nakache-t, a belga színészhez válogatta a rendező.

Körberajzolva (2014) francia vígjáték

Elmondta, vígjátékot sokkal nehezebb megírni, mint leforgatni, és ahhoz, hogy a poénok a megfelelő helyre kerüljenek, elengedhetetlen a precíz forgatókönyv. Sok múlik a színészválogatáson is, ritmust pedig a vágással és a hanggal lehet adni a cselekménynek – tette hozzá.
Vígjátékok esetében nagyon szembetűnő, ha valami nem működik, és amíg más műfajoknál később le lehet dolgozni ezt a hátrányt, addig ez a vígjáték esetében nagyon nehéz – vélte a rendező.

Hangsúlyozta, sokszor inkább nézőként gondolkodik, mint rendezőként, a végeredmény érdekli, és nem az, hogy kivel készítene szívesen filmet.
Elmondta, ma már lazábban veszi a forgatásokat, és sokkal több spontaneitást enged meg a színészeknek, mint korábban, de adott esetben könnyebben is szól rájuk, ha kell.

Az UniFrance és Jean-Paul Salomé

Jean-Paul Salomé 2013 óta az UniFrance elnöke. A szervezet a forgalmazás mellett nemzetközi színtéren népszerűsíti a francia filmeket, fesztiválszerepléseket, premiereket és bemutatókat szervez, valamint minden év januárjában francia filmvásárt rendez Párizsban.

A rendező elmondta: a cég éves költségvetése 8,5 millió euró, amelynek legnagyobb részét a Centre du Cinéma (CNC) biztosítja, de a külügyminisztérium és privát szponzorok is támogatják a működést. Harmincöt embert foglalkoztatnak, New Yorkban, Pékingben, Mumbaiban és Tokióban is működnek irodáik.

Ez olyan intézmény, ahol a rendezők, a művészek, a producerek és a forgalmazók együtt gondolkodnak azon, hogy a jövőben miként lehet megoldani a francia filmek nemzetközi népszerűsítését – hangsúlyozta Jean-Paul Salomé.

Forrás: MTI 2014.

{adinserter 10}

Ez tetszik, ezt megosztom...
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Hasonló filmhír, filmajánló


Scroll to top