A futurológiai kongresszus

A futurológiai kongresszus (2013) izraeli-német-lengyel-luxemburgi-francia-belga animációs film. Mozifilmek a Filmrakatban.

A futurológiai kongresszus - animációs sci-fi
A futurológiai kongresszus – animációs sci-fi

Hogyan lehetséges az, hogy ez egy animációs film és mégis vannak főszereplői? Mivel a film Stanislaw Lem regényéből készült, így bármi előfordulhat, még az is, hogy Robin Wright színésznő saját magát alakítja a filmben…

A futurológiai kongresszus

2013 – izraeli-német-lengyel-luxemburgi-francia-belga animációs film
Író: Stanislaw Lem
Forgatókönyvíró: Ari Folman
Zeneszerző: Max Richter
Operatőr: Michal Englert
Vágó: Nili Feller

Rendező: Ari Folman

Szereplők:

Robin Wright (Robin Wright), Harvey Keitel (Ai), Jon Hamm (Dylan Truliner), Paul Giamatti (Dr. Barker), Kodi Smit-McPhee (Aaron Wright), Danny Huston (Jeff), Sami Gayle (Sarah Wright)

Hazai bemutató: 2013. január 23. Magyarországon forgalmazza a Cirkofilm.
A színésznő digitális énjét egyszerűen beillesztik bármelyik filmbe, amelyikbe csak szeretnék
A színésznő digitális énjét egyszerűen beillesztik bármelyik filmbe, amelyikbe csak szeretnék

A futurológiai kongresszus története röviden

A nem túl távoli jövőben járunk, amikor Robin Wright színésznőnek (aki ezúttal saját magát alakítja) egy nagy hollywoodi stúdió visszautasíthatatlan ajánlatot tesz: megvennék színészi személyiségét. Egy részletes szkennelési és mintavételi procedúrának vetik alá, hogy azután a digitális énjét egyszerűen beillesszék bármelyik filmbe, amelyikbe csak szeretnék – még azokba is, amelyeket korábban nem vállalt volna. Cserébe hatalmas összeget kap, valamint a stúdió ígéretét, hogy minden filmben örökké fiatalon őrzik meg a külsejét. A szerződés húsz évre szól. A film bemutatja Robin visszatérését a szerződés utáni életbe, amikor bepillanthatunk a jövő mozijáról szóló fantáziavilágba.

A futurológiai kongresszus egy olyan jövőkép, amely egyszersmind kiállás is a “régi” mozi mellett, amelyet ismerünk és szeretünk.
A futurológiai kongresszus egy olyan jövőkép, amely egyszersmind kiállás is a “régi” mozi mellett, amelyet ismerünk és szeretünk.

A film alapjául szolgáló írás, Stanislaw Lem novellája, A futurológiai kongresszus egy olyan diktatúrát mutat be, ahol a gyógyszergyárak az emberiséget egy végtelen kémiai hallucinációban tartják. A hatvanas években írt látomás szerint ezek a cégek teljes körű kontrollt birtokolnak az emberek érzelmeinek teljes skálája felett, a szeretettől vagy bensőségességtől a halálos félelemig.

A rendező, Ari Folman (Libanoni keringő) a film ama korszakában, amikor életszerűvé generált digitális karakterek uralkodnak a moziipar nagy területén, egy lépést előrébb lép, és az animáció gyönyörűséges szabadságával elénk tárja azt a világot, amikor bárki bevehet egy kémiai készítményt, és onnantól az agya abba a fantáziamoziba illeszti őt, amire mindig is vágyott, azokkal a színészekkel, akikkel csak kívánja. De hová lesznek azok a színészek, akik eladták a lelküket a stúdiók ördögeinek?

Ez tetszik, ezt megosztom...
Email this to someone
email
Share on Facebook
Facebook
Pin on Pinterest
Pinterest
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

Hasonló filmhír, filmajánló

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

tizenöt + 7 =


Scroll to top