Ezért szerepelnek ázsiai sztárok az amerikai szuperprodukciókban

By | 2015. március 3. kedd
Olvasói értékelés: (Még nincs értékelés, legyél az első!)

A hollywoodi szuperprodukciók egyre gyakrabban szerepeltetnek ázsiai filmsztárokat, aminek elsősorban nem a színészi kvalitás az oka. A holdújévi ünnepek alatt idén akkorát ugrott a kínai mozik forgalma, hogy nagyrészt ennek köszönhetően februári bevételük először múlta felül az amerikai mozikét. Ezzel a múlt hónapban Kína lett a világ vezető filmpiaca – ismertette a The Hollywood Reporter.

Hirdetés:

Az Entgroup cég jelentése szerint a kínai mozikban februárban 650 millió dollárnyi (176 milliárd forint) értékben váltottak jegyet a nézők. Az észak-amerikai mozis bevétel 710 millió dollárra rúgott, ám a kanadai jegyeladások nélkül csak 640 millió dollár volt.

A legtöbben Csou Jün-fat hongkongi filmsztár From Vegas to Macau II. című akciófilmjére voltak kíváncsiak Kínában: a produkció 104 millió dollárt keresett a pénztáraknál februárban. A második legnézettebb film a Tian csiang hsziung si című történelmi akció lett Jackie Chan, John Cusack és Adrien Brody szereplésével. A produkcióra 95 millió dollárért fogytak a jegyek.

Jean-Jacques Annaud francia filmrendező Farkastotem című alkotása a harmadik helyet szerezte meg a kínai havi toplistán: az azonos című kínai bestsellerből kínai színészekkel forgatott film 72 millió dolláros bevételre tett szert.

A február 18. és 24. között zajló ünnepek alatt nem vetítenek külföldi filmeket a kínai mozikban, hogy lehetőséget adjanak a helyi produkciók befutására. A hónap további részében A hobbit: Az öt sereg csatája és Az éhezők viadala – A kiválasztott 1. rész lett a legnézettebb külföldi produkció. Az idei holdújévi szünet idején az előző év hasonló időszakához képest több mint 46 százalékkal nőtt a kínai mozik bevétele és elérte a 270 millió dollárt.

Korábban tavaly júliusban zártak kiemelkedő hónapot a kínai mozik: főleg a Transformers: A kihalás kora című akciófilm iránti érdeklődésnek köszönhetően 580 millió dollár volt a forgalmuk. Utóbbi film esetén az egyik főszponzor is kínai volt, sőt, a film bizonyos jelenetei is Kínában játszódtak.

Az ázsiai piac egyre értékesebb filmes körökben is!

Forrás: MTI | Hollywoodreporter 2015.

Ha tetszik, jelezd nekünk:

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

három × 3 =