Az irgalmatlan

> Filmrakat.hu | 2013. május 17. péntek
Hirdetés:

A szerkesztő megjegyzése: a forgalmazó, a cím és a bemutató dátuma is módosult! Bővebben…

Az irgalmatlan (Only God Forgives) főhőse Julián (Ryan Gosling), aki kábítószeres ügyeit az általa üzemeltetett boxklubban intézi. Ahogy az a bűn világában lenni szokott, az erőszak és a halál szegélyezi Julián útját, akinek testvére halálát kell gyilkosán mindenáron megbosszulnia.
{adinserter 16}
Az irgalmatlan az idei Cannes-i filmfesztivál egyik versenyfilmje. Cikkünkben teljes terjedelmében közöljük a forgatókönyvíró-rendező Nicolas Winding Refn beharangozóját a filmről.

Az irgalmatlan. Az amerikai igazságszolgáltatás elől bujkáló Julian (Ryan Gosling)

Az irgalmatlan. Az amerikai igazságszolgáltatás elől bujkáló Julian (Ryan Gosling)

AZ IRGALMATLAN [+16]

amerikai akció thriller

Írta és rendezte: Nicolas Winding Refn
Producerek: Lene Børglum, Sidonie Dumas, Vincent Maraval
Operatőr: Larry Smith
Vágó: Matthew Newman
Látványtervező: Beth Mickle
Zene: Cliff Martinez
Főszereplők: Ryan Gosling, Kristin Scott Thomas, Vithaya Pansringarm

Hazai bemutató várható időpontja: 2013. július 18.
Magyarországon forgalmazza a Budapest Film.

Az irgalmatlan dióhélyban

Az amerikai igazságszolgáltatás elől bujkáló Julian (Ryan Gosling) egy boxklubot üzemeltet Bankokban, amivel drogos ügyleteit leplezi. Anyja Crystal (Kristin Scott Thomas), egy kiterjedt bűnszervezet feje, az országba érkezik, hogy hazavigye legkedvesebb fia, Billy holttestét. Julian testvérét azután gyilkolták meg, hogy brutálisan megölt egy fiatal prostituáltat. A haragtól tomboló, bosszúszomjas anya fia gyilkosának fejét követeli Juiantól.
De Juliannak először a rejtélyes exrendőrrel, az isteni igazságszolgáltatás bábjaként ismert CHANGGAL kell szembenéznie, aki a fivérek korrupt alvilágát akarja felszámolni.

Az irgalmatlan hivatalos filmelőzetes

A rendező a film készítéséről

Nicolas Winding Refn – aki Az irgalmatlan forgatókönyvét is jegyzi – így nyilatkozik filmjéről:

A film eredeti koncepciója az volt, hogy egy olyan emberről készítsek filmet, aki meg akar küzdeni Istennel. Óriási akadályként tornyosult ez elém, mert amikor a film forgatókönyvét írtam, életem egy nagyon fontos és nehéz időszakát éltem meg – második gyerekünket vártuk, és problémás volt a terhesség – és az idea, hogy a főhős Istennel akarjon megküzdeni, anélkül, hogy tudná, miért, nagyon is vonzó volt számomra. Ebből kiindulva fejlesztettem ki egy másik karaktert, aki Istennek képzeli magát. Ő, Chang az antagonista, míg a gengszter főhős, Julian a hitet keresi. Ez már maga az egzisztencializmus, mert a hit azon alapul, hogy szükségünk van egy felülről jövő válaszra, csak éppen legtöbbször nem tudjuk, mi a kérdés. Amikor megkapjuk a választ, végig kell gondolnunk addigi életünket, hogy megtaláljuk a kérdést. Ilyenformán a film válaszként fogant, a kérdés pedig a végén fedi fel magát.

Ha utánagondolok, látok hasonlóságot Chang, A vikingek felemelkedése (Valhalla Rising) Egyszeműje (One-Eye) és a Drive – Gázt! sofőre között, mindannyian a tündérmesék mitológiájában gyökereznek és gondjaik vannak a mindennapi világgal. Technikailag emlékeztetnek egymásra sztoikus viselkedésükkel, hallgatásukkal, és fetisiszta portréikkal, még ha más korokban élnek és más színészek keltik életre őket.

A vikingek felemelkedésének Egyszeműje enigmatikus figura, hiszen nem ismerjük múltját, de neve meghatározza életét. A Drive – Gázt! főhősét, a sofőrt is meghatározza funkciója. Az irgalmatlan Changját mindenekelőtt enigmatikus viselkedése határozza meg, abban az értelemben, hogy testetlen karakterré változik, „azzá”, akit neve nem, csak látványa határoz meg.

Mondhatjuk azt, hogy Az irgalmatlan eddigi filmjeim összegződése. Azt hiszem, egy belső kreatív összeütközés felé tartottam, teljes sebességgel, hogy mindent megváltoztassak magam körül, és lássam, mi jön ezután. Mindig azt mondtam, hogy nőkről fogok filmet készíteni, ehhez képest állandóan erőszakos férfiakról forgatok. Most, hogy minden átalakulóban van, lehet, hogy végül feje tetejére állnak a dolgok. Ez az átalakulás izgalmas, mert minden bizonytalanná válik körülöttem, és ne felejtsük, hogy a kreativitás második legnagyobb ellensége a „jó ízlés” után a biztonsági játék.

Hirdetés:

Mozifilmek filmajánló magazinja. Premierfilmek, jelenteképek, trailerek. Az irgalmatlan - akció | Filmrakat.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*